ÅRSMÖTE 2016

Årsmöte Trojasupport 7/6-2016

Mötet öppnas av ordförande Erik Elisson
Erik Elisson väljs till ordförande av mötet och Linus Eklund till sekreterare av mötet.
Morgan Nilsson väljs till protokolljusterare och rösträknare. Samtliga är eniga.
Frågan om att mötet utlysts på rätt sätt av styrelsen anses vara korekt av samtliga närvarande.
Styrelsen redovisar 48 medlemmar den gångna säsongen. En ökning med 5 medlemmar sen senaste säsongen. Trojasuppport har haft representanter på alla matcher denna säsong utom Borlänge och Asplöven borta. Vi gick back på båda Södertälje resorna, Halmstad resan gick vi där emot mycket plus på. Pike tröjorna såldes 19 av 20 stycken. Glasförsäljning 4-5 glas.
-Från säsongsstart fanns cirka 13.000 kronor på kontot. Efter Halmstad resan, försälning av tröjor och medlemskap så fanns 17.000 kronor på kontot. Ca 4000 kronor + på Halmstadresan. Därifrån användes pengar till att sponsra med buss till bortamatchen mot HC Dalen. . Södertäljeresan ca 3000 kronor back. Ett problem med årsredovisningen är att troja ej har fört över pengar från en resa som de lovade att sponsra. Får vi inte 3000 från Troja som var lovat så går vi 1993 kronor back. Men pengarna ska in (Erik Elisson tar itu med detta problemet). Kommer pengarna in så går vi ca 1000kr plus. Men de pengarna kommer att användas till nya trumpinnar och nya trumskinn. Vi kommer att landa på runt plus mminus noll då. Det ska finnnas 13500 kr på kontot pga tågresan till Malmö då faktura ej kommit än. Vid årets slut så finns det nu11503kr på kontot.
Medlemsavgiften som ändrades föregående år från 100kr till 150kr gäller även denna säsongen, samtilga är eniga.
Verksamhetsplanen för den kommande säsongen ser ut som följande. Främja positivläktarkultur. Vifta med flaggor, sjunga och ordna tifon. Vi ska även ordna ett förråd till denna säsongen som kommer. Det har varit otympligt att släpa trumma flaggor fram och tillbaka mellan hallen och våra hem. Så som det varit så har grejerna legat i pubben i hallen och detta har ej främjat någon av föreningarna. Så ett förråd i arenan är ett måste. Samt att vi ska locka mer medlemmar och samtidigt försöka ordna förmåner för medlemmarna.
– Erik Elisson väljs till ordförande för en tid av 1 år.
– Erik Johansson avgår som ledamot och lämnar styrelsen helt. Robin Hammarström sitter kvar som ledamot. Morgan Nilsson avgår som kassör och tillträder som ledamot. Linus Eklund avgår som vice ordförande och lämnar styrelsen helt. Martin Andersson tillträder som vice ordförande. Jesper Aspegren tillträder som kassör. De tillträdande tillträder för en period av 1 år.
Det som behöver förbättras till nästa säsong är att resor måste ut tidigare och mer planerat samt tydligare direktiv från styrelsen angående regler på resorna. Dessa direktiv kommer att framföras på varje resa så att alla förstår vad som gäller.
Frågan om UltrasLjungby kommer upp som en övrig fråga och styrelsen förklarar att vi är två olika föreningar som båda älskar IF Troja Ljungby. Vi delar inte alltid åsikter eller värderingar men vi älskar vårat lag med en gemensam passion.
Mötet avslutas.

Kommentarer är avstängda